Pictures Isabel Marant PRE-FALL

Disse billeder fra Isabel Marants Pre-fall kollektion har virkelig floreret i blogland de seneste par dage. Jeg er selv utrolig begejstret over denne kollektion, omend ikke modellen Andreaa Diaconu og stylingen af hende! Èn ting jeg især favorisere ved stylingen, er brugen af Adidas' ikoniske Stan Smiths - men men men... Efter at have læst Camilles indlæg om kampagne billederne, går det op for mig at det ikke er Adidas' Stan Smiths der er blevet brugt, men Isabel Marants egen udgave af skoene. Og nej, her hentyder jeg ikke til et samarbejde mellem Adidas og Isabel Marant, men blot en direkte kopi af modellen. Dog syntes jeg ikke dette skal lægge op til ramaskrig i modeverdenen - for er det ikke bare sådan det hænger sammen efterhånden? Alle bliver inspireret af alle. Vi ser dagligt at highstreet butikkerne kopierer Isabel Marant og hendes skønne designs. Vi ser dagligt at store modehuse lader sig inspirere af hinanden - når det ene modehus laver esperdrilles laver alle de andre også... At nogle lader sig inspirere af ens design må da være det største kompliment? I hvert fald hvis du spørger mig. 
Anyway så er jeg stadig helt vild med denne kollektion. Dog holder jeg mig til de klassiske Stan Smiths, men dette hænger nok også sammen med at Isabel Marants priser er lidt mere pebret. 

2 kommentarer:

  1. Personligt synes jeg, at der er forskel på at kopirer og at være inspireret. Men for mig synes jeg kopi er fint, hvis man altid husker på hvem der har den originale, og lader "the credit" gå dertil. Selv vil jeg ikke gå ind for kopi. Men føler intet had dertil :-)
    xxx

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt klart også tilhænger af dem der lader sig inspirere af andre, dog har jeg heller ikke noget imod kopier, da det efter mit hoved er et kompliment til den pågældende designer. Med nogle designs syntes jeg dog også at det svært at skelne mellem inspiration og direkte kopier :-)

      Slet